Odwołanie od decyzji ubezpieczyciela
Ubezpieczenie OC i AC jest po to, aby chroniło nasze finanse, jak również osoby trzecie, biorące udział w kolizji drogowej. Jeżeli dojdzie już do jakiejś sytuacji, to zawsze składamy papiery do ubezpieczalni o wypłatę odszkodowania.
Czas na odwołanie
Ubezpieczalnia wydaje swoją decyzję, a klient…nie przyjmuje jej do siebie. Tak, takie rzeczy również się zdarzają i są czymś całkiem normalnym. Zawsze należy wiedzieć, że każdy z nas ma prawo do złożenia odwołania od decyzji ubezpieczyciela. Na złożenie takiego dokumentu mamy aż trzy lata – aczkolwiek nie warto odwlekać tego na ostatnią chwilę. Jeżeli czujemy, że decyzja od razu nam się nie podoba – należy działać. Trzeba pozbierać odpowiednie dokumenty (np.decyzję od rzeczoznawcy) i należy złożyć odpowiednie odwołanie. Ubezpieczalnia ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji i odpowiedź klientowi.
Jak złożyć odwołanie od decyzji?
Skoro już chcemy złożyć odwołanie od wydanej decyzji, to należy wiedzieć w jaki sposób trzeba to zrobić. Po pierwsze – osobiście, w siedzibie ubezpieczalni. Można to zrobić ustnie, ale lepiej mieć przy sobie uprzednio przygotowane dokumenty, które wręczymy pracownikowi ubezpieczalni. Drugie – telefonicznie. Odwołanie można złożyć pod numerem specjalnej infolinii. Rozmowy są aktualnie nagrywane, więc zawsze pozostanie dowód, że o czymś takim była mowa. Trzeci sposób to wysłanie odpowiedniego listu do siedziby ubezpieczalni. Przy czym nie można zapomnieć o zachowaniu potwierdzenia wysłania listu na wypadek, gdyby ubezpieczalnia przez długi czas nie odpowiadała.